Kréta 2011

trekevropa

Den 8.

sobota 4. 6.

Heraklion

Ráno vstáváme před půl sedmou, kupujeme si snídani v pekárně u autobusové zastávky (kde snídají snad všichni, kteří odjíždějí autobusem) a v sedm odjíždíme do Chanie. Autobus je téměř plný, ale třetina lidí vystoupí u vstupu do soutězky Irini a zbytek na přestupu k Samarii, takže dál nás jede jen pět. Do Chanie přijíždíme v 8:40, padesát minut posedíme v hale na nádraží a v 9:30 sedáme na autobus do Heraklionu. Dorážíme tam v poledne, přejdeme pár set metrů do centra a ubytujeme se v hotýlku kousek od hlavního náměstí (opět za € 30). Pak si kupujeme něco k jídlu v supermarketu a autobusem odjíždíme ke Knossu.

Knossos jsou starověké základy poměrně velkého paláce, na kterých jsou nově postavené zbytky pseudostarověkých zdí a sloupů a celé je to místy prolité betonem, aby to lépe drželo. Průvodce o tom všem zvládne zasvědceně povídat jistě několik hodin, my to celé zvládneme projít za hodinu, a to včetně půlhodinové svačiny.

Vracíme se autobusem do centra a procházíme na pobřeží, kde se chceme podívat do nově postaveného přírodovědného muzea. To má ovšem otevřeno pouze do čtyř. Jdeme tedy zpět do hotýlku si na nějakou tu hodinku lehnout a večer pak zajdeme na večeři a do kavárny na kávičku.

4. 6. 2011 14:46:06: Kréta 2011 - Knossos 4. 6. 2011 15:00:34: Kréta 2011 - Knossos 5. 6. 2011 7:06:03: Kréta 2011 - Heraklion - Pohled z hotelu