Bulharsko 2015

Rodopy aneb krajinou bez turistů od piva k pivu

trekevropa

Den 4.

pondělí 24. 8.

Vesnice Mugla, Cesta přes Chairská jezera do údolí před Trigradem

vzdálenost: 16,5 km (z toho 4 bez batohů), stoupání: 630 m , klesání: 780 m

Po snídani sestupujeme pár zbývajících metrů do Mugly (poi). Muslimskou vesnici tvoří rozpadající se baráky, uprostřed malá mešita s jedním starým a jedním novým minaretem, a centrum je jeden solidnější barák, ve kterém je hostel s hospodou. Před ním potkáváme známého ze včerejška. Dáváme si u něj pivo a kafe, necháváme tu batohy a jdeme se podívat na vodopády do malého údolí odbočujícího od hlavního asi kilometr níže po proudu potoka (poi).

Včera jsme uvažovali, že bychom tímto údolím šli dolů místo po značce, a je dobře, že jsme to neudělali. Občas se podél potůčku leze po šikmých skalách a s batohama by to nebyla úplná sranda.

Prohlídneme vodopády, někteří se v lagunce nad nimi vykoupou, a pak se vracíme do vesnice. V  "centru" si dáváme kebab a další pivo a vypravujeme se dále směrem na Chairská jezera.

Nejprve nás čeká prudké stoupání o 300 metrů výše. Tam se přehoupneme přes sedlo a o kilometr dále se napojíme na dvoustopou cestu jdoucí po rovině pěkným údolím. Po ní jdeme slušnou rychlostí až k Chairským jezerům (poi). Jezírka jsou pěkné, ale jezdí sem auty turisté, kteří dojem trochu kazí. Dáváme si tu pozdní oběd a vyrážíme dále na Trigrad.

Přejdeme potok v údolí a po silnici pro jeepy pokračujeme asi dva kilometry údolím dolů. Pak se červená odděluje od "silnice" a stoupá vzhůru úbočím kopce. Přehoupne se přes kopec a ústí do krásného údolí s posekanými loukami. Uprostřed má téci potok, a i když není moc silný, podaří se nám v něm nalézt tůňku, ze které se dá nabírat voda. O kus dál nalézáme dolík s rovnou loučkou, kde si stavíme stany (poi).

24. 8. 2015 9:19:33: Bulharsko - 2. den treku, vesnice Mugla 24. 8. 2015 10:35:19: Bulharsko - 2. den treku, vodopády u vesnice Mugla 24. 8. 2015 15:04:02: Bulharsko - 2. den treku, Chairská jezera 24. 8. 2015 15:41:48: Bulharsko - 2. den treku, cesta od Chairských jezer k Trigradu 24. 8. 2015 16:57:24: Bulharsko - 2. den treku, cesta od Chairských jezer k Trigradu