Peru 2007

trekjižní amerika

Den 16.

středa 26. 9.

Údolí sopek - Cerro Huachalanqui, Cerro Puca Mauras

Králík s Dondem vstávají před pátou hodinou a vydávají se na Cerro Huachalanqui (5111 m.n.m.). Ostatní vstáváme o hodinu později a po snídani vyrážíme na Cerro Puca Mauras (4287 m.n.m.), sopku vzdálenou nějakých 8 km severně od Andaguy.

Z náměstí odcházíme na sever, ale křivolaké uličky nás stáčejí stranou, takže z města vyjdeme jinou cestou. Zachraňuje nás zavlažovací kanál, který je momentálně bez vody a kterým pohodlně dojdeme na správnou cestu. Přehoupneme se přes malý kopeček a sejdeme do údolí, ve kterém protéká Rio Andagua v úzkém hlubokém kaňonu. Na dno je vidět pouze z mostku a z pár výběžků skal. U kaňonu, resp. mezi políčky těsně za kaňonem se ztrácí velká cesta, po které jsme šli až sem, a dál pokračuje už jen lehce vyšlapaná cestička v písku. Po ní vyjdeme nedlouhým údolím vzhůru a na jeho konci všechny cestičky definitivně opouštíme a vyrážíme přímým směrem k sopce.

Mimo cesty je chůze poměrně namáhavá. Celé okolí je pokryto černým sopečným pískem, dosti nepříjemným pro chůzi. Z něj pak vyrůstají trsy ostré trávy a samozřejmě spousta kaktusů a kamenů. Rovná pláň pod sopkou pak není příliš rovná, ale je tu spousta malých údolíček a kopečků. V jedenáct dorážíme pod samotný kužel sopky a začínáme prudce stoupat. Naštěstí asi od půlky kužele již není sopečný písek, ale povrch je tvrdý, takže nejprudší část kopce se leze celkem příjemně. Navíc nad námi každou chvíli létají kondoři, kteří ještě více zpříjemňují rozhledy. Zato tu strašně fičí vítr. Do půl jedný jsme všichni nahoře. Je odsud skvělý výhled do všech směrů. Na západě a východě jsou vidět ledovce na vrcholcích hor. Přímo pod nohama máme kráter sopky (i když bohužel neaktivní).

V závětří si tu dáváme oběd a po něm se vracíme zpět. Cesta z kopce je v sopečném písku výrazně pohodlnější než nahoru, takže už před pátou hodinou jsme zpět na náměstí. Nakoupíme nějaké jídlo, rezervujeme si lístky na autobus na další den zpět do Arequipy (za 28 S) a s lahví místního vína čekáme na kluky (tedy s vínem nemá alkoholická limonáda příliš společného). Ti se vrací až po osmé hodině a jsou pěkně vyřízení. Výstup na pětitisícovku nebyl očividně žádný medík. Po večeři brzy vytuháváme.

26. 9. 2007 9:42:02: Peru 2007 - cesta na Cerro Huachalanqui 26. 9. 2007 9:55:17: Peru 2007 - cesta na Cerro Puca Mauras 26. 9. 2007 13:24:45: Peru 2007 - výhled z Cerro Huachalanqui 26. 9. 2007 12:56:51: Peru 2007 - výhled z Cerro Huachalanqui