Korsika 2002

trekevropa

Den 13.

Čtvrtek 12. 9.

Ráno vyrážíme v 8 hodin za jasné oblohy dolů do údolí, překračujeme potok (1360 m) a po celkem rovné a pohodlné cestě se za 100 minut dostáváme až na odbočku od GR 20, která vede na věže "Bavelly" . Čtyři lidé se vypravují spodem dále po GR 20 a ostatní začínají šplhat po žluté značce vzhůru do kopce. Výstup nám trvá asi hodinu, ale tempo kterým jdeme má od ploužení dosti daleko. Jak už bývá zvykem, při výstupu vzhůru se opět dostáváme do mlhy, a tak ani poslední den se na mořská pobřeží nepodíváme. Jsme rádi, když v mlze tu a tam vykouknou nejvyšší věže "Bavelly" .

Přecházíme až k třetí věži (počítáno ovšem z druhé strany), dole pod ní odkládáme batohy a posledních pár metrů výstupu zdoláváme bez nich. Z vrcholu (1611 m) se nám otvírá pohled na první a druhou věž, ale příliš jiných rozhledů tu nemáme. Děláme alespoň klasickou vrcholovou fotku v mlze a jednu vrcholovou fotku oslíčka a medvídka a pak slézáme zpět k batohům. Chvilku před polednem si dáváme poslední horský oběd a začínáme slézat dolů.

Sestup není příliš náročný, ale naše zmučená kolena s ním mají co dělat. Cestou tu potkáváme výrazně více lidí, než na jiných úsecích, a také dost horolezců visících na nejrůznějších věžích a skalách. Již z velké výšky vidíme pod sebou sedlo "Col de Bavella" a v něm autobus, který na nás již čeká. Přicházíme k němu o chviličku později než skupina jdoucí spodní cestou, schazujeme batohy a dáváme si pivo. Pak provádíme ještě závěrečnou fotografii, nasedáme do autobusu a ten nás odváží do kempu u městečka "Zonza" . Cestou zastavujme u pekárny a kupujeme si pár baget.

Jako by tomu už nemohlo být jinak, chvilku po příjezdu a postavení stanů začíná pršet. V 16:30, když se počasí trošku zlepší, nasedáme ještě jednou do autobusu. Ten nás odváží do "Zonzy" a tam nás nechává. Nakupujeme si nějaké dobroty a někteří si chtějí dát i večeři, ale všude vaří až od sedmi. Zpět se vracíme po silnici pěšky či stopem za prudkého deště.