Kamčatka 2004

trekasie

Den 1.

středa 4. 8.

V 7:45 se nás všech osm schází na letišti a po deváté odlétáme letadlem Tu 154 se společností Pulkovo. Po dvou hodinách klidného letu přistáváme v Petrohradu. Cestou vyplňujeme registrační formulář pro celníky. Na letišti pak nasedáme do Karosy a ta nás odveze k nedalekému hotelu, který rozhodně neoplývá příliš hvězdičkami. Tam vyplňujem další formulář kvůli ubytování a dostáváme dvou až třílůžkové pokoje. Necháváme na nich věci a vypravujeme se do města.

Autobusem za 12 rublů jedem na stanici Moskevskaja a odtud dále metrem až do centra. Vchod do metra lehce připomíná brány do pekla, neboť na stanici není klasický nástupní perón, ale před každými dveřmi vagónu zvlášť se s velkým rachotem otvírají masivní kovová vrata. V centru následuje okružní výlet po památkách - Zimní palác, Petropavlovská pevnost, Aurora, ... - který prokládáme pirožkama a pivem.

Během cesty Petr telefonuje do Petropavlovska a oznamuje nám radostnou zprávu, že tam máme byt za 200 $ na celou dobu. Zároveň říká, že na letišti nás bude očekávat nějaký člověk a poznáme ho tak, že bude mít nějaké věci na lezení v ruce. Vybájíme si pak šlachovitého človíčka, který na nás bude mávat cepínem.

Vyčerpáni městskou turistikou a 25°C ve stínu si chceme zajít do hospody na večeři, ale v centru se nám nedaří najít nic cenově příznivého. Odjíždíme tedy zpět na Moskevskou a tam večeříme v baru, do kterého by většina z nás v Praze asi nezavítala. Poté se vracíme do hotelu, kde po osprchování uléháme.

• Setkání s medvědama jsme na tomto výletě samozřejmě očekávali, nikdo ale netušil, že to bude hned první den před Zimním palácem. Byli sice na vodítku a člověk se s nimi mohl za 50 rublů vyfotit, ale i tak to byli živí medvědi.
4. 8. 2004 11:27:27: Petrohrad z letadla 4. 8. 2004 15:01:18: 0:00:00: 4. 8. 2004 17:01:27: OLYMPUS DIGITAL CAMERA