Japonsko 2006

trekasie

Den 5.

středa 17. 5.

Kamakura

Cesty vlakem:
Tsukuba - Tokyo: 70 km, 1150 ¥
Tokyo - Kamakura: 54km, 1840 ¥
Kamakura - Tokyo: 54km, 1840 ¥
Tokyo - Tsukuba: 70 km, 1150 ¥

Původně jsme dnes chtěli vyrazit do okolí Fuji, ale od tohoto plánu upouštíme, neboť je venku zcela zataženo a nic bychom neviděli. Místo toho se vypravujeme do Kamakury. V 7:20 nám jede autobus do Tokya a odtamtud vlak asi 50 minut až na místo. (Slečna v informacích na Tokyo station na nás kouká trochu divně, když se ptáme, kdy jede nejbližší vlak do Kamakury. Teprve na nástupišti zjišťujeme proč - je to spíše metro než vlak a jezdí asi tak po 15 minutách.)

V Kamakuře je ohromné množství nejrůznějších chrámů a svatyní. Vybíráme podle průvodce pár nejlepších a jdeme je obhlídnout - chrám Engaku-ji, Tōkei-ji, Keuchō-ji. Pak se vypravujeme turistickou cestou k Velkému Buddhovi, který má být 2 km daleko (alespoň podle cedulí). Nicméně po 45 minutách přicházíme k cedulím, od kterých má být 2 km a po dalších 40 minutách k ceduli již pouze s 0,6 kilometry. Nakonec k Buddhovi přeci jen dojdeme a s davy turistů si prohlížíme třináctimetrovou bronzovou sochu z  venku i zevnitř. Kousek od Buddhy nalézáme čínskou restauraci, kde si dáváme oběd, a pak pokračujeme k moři podívat se na místní pláž. Ta je pěkně ošklivá. Dlouho se na ní nezdržujeme a vracíme se přes město zpět na nádraží. Cestou se zastavujeme ve "stojeňáku" (obchod, kde mají vše za 100 ¥) a kupujeme pár drobností.

Vracíme se vlakem do Tokya, kde se chceme ještě podívat do zahrad císařského paláce. Nicméně dost prší a zahrady jsou už zavřené, tak si nakonec dáváme pivko na nádraží a čekáme na autobus do Tsukuby. Doma Petr akorát začíná dělat palačinky, což je velmi příjemná změna večeře. Pak opět vymýšlíme, co s víkendem, neboť dle předpovědí má na jihu pršet.

• Ráno z autobusu pozorujeme ulice s Japonci, kteří se v oblecích a kostýmkách mačkají na přechodech. Pohled je to skoro jak do mraveniště.
17. 5. 2006 11:58:59: Japonsko 2006 - Kamakura - chrám Kencho-ji 17. 5. 2006 12:25:31: Japonsko 2006 - Kamakura - chrám Kencho-ji 17. 5. 2006 14:12:36: Japonsko 2006 - Kamakura - Velký Budha (11,4 m)