Francie 2020

Jura, Massif Central, Vosges

autoevropa

Den 6.

čtvrtek 13. 8.

Ruffignac, Vesnice Madeleine, Campagne

Vstáváme už chvíli po sedmé, v nedaleké bagetérii si kupujeme něco k snídani a pak ujíždíme k jeskyni Rouffignac (poi) (asi 40 min jízdy), abychom tam byli v půl deváté. V devět se jeskyně otvírá, na den tam mají 550 vstupenek a jelikož se nedají koupit předem, je při včasném příjezdu velká šance se tam dostat. Před námi už stojí asi 20 lidí, ale i tak dostaneme bez problémů lístky do druhé skupiny na 9:30. Aspoň se stihneme nasnídat.

V jeskyni sedáme do vláčku a asi hodinu nás vozí sem a tam a ukazují rytiny a malby mamutů, bizonů a dalších zvířat. Venku zatím prší, což je nám v jeskyni poměrně jedno. Když vylezeme ven, je téměř po dešti.

Sedáme do auta a odjíždíme do Tursacu, kde si jdeme prohlédnout vesnici Madeleine (poi) - středověkou vesnici zasazenou pod velký převis. Pak přejedeme do Les Eyzles de Tayac - vesnici Cromagnoského člověka, ale vzhledem k množsví turistů a nemožnosti jakkoliv zaparkovat jen projedeme, za vesnicí se na parkovišti najíme a pokračujeme do Campagne (poi). Tam si v kavárně dáme paličinku a kafe, projdeme se zámeckým parkem (ve kterém je i neolitická zahrádka), vylezeme po dlouhých schodek k jeskyni nad zámkem, a pak jdeme na pětikilometrový výlet do lesa na zámkem (cestou narážíme na archeologii kopající jakési kameny vyházené z pole).

Po návratu zpět se ještě na chvilku zastavíme o pár kilometrů dál v Saint-Cyprienu (poi) a po půlhodinové procházce a nákupu jedeme do Berbiguières, kde máme přes AirBnB ubytování (poi). Jedná se o jakýsi satek na samotě, kde majitelé v kamenném domě pronajímají 3 poměrně luxusní pokoje (a jeden stan), vaří k tomu snídaně a za domem chovají osla.

Vybalujeme si věci a jedeme ještě do nedalekého Siorac-en-Périgord, kde si chceme dát večeři. Ve vesnici ale chcípl pes a nic solidního tu nemají. Nakonec vedle supermarketu nalézáme pizzerii, kde mají slušné těstiviny (a díky covidovým opatřením tu musíme chodit po šipčičkách na zemi). Pak se vracíme k domečku a na zahradě popíjíme víno.

13. 8. 2020 9:25:01: Francie 2020, jeskyně Ruffignac 13. 8. 2020 11:50:26: Francie 2020 - Vesnice Madeleine 13. 8. 2020 14:13:46: Francie 2020 - Campagne