Brenta 2002

lezeníevropa

Den 9.

Neděle 18. 8.

Ráno se probouzíme v osm hodin vedrem, neboť hned od rána na naše stany svítí sluníčko. Někteří odvážní se po ránu koupou v ledové vodě, ale o delším pobytu ve vodě nemůže být ani řeč. Po snídani se vypravujeme na cestu kolem 5 jezer ( "Giro dei 5 Laghi" ). Po cestě 217 se dostáváme k  "Lago Nero" , ve kterém sledujeme krásné pulce ve všech stádiích vývoje. Od něj se škrábeme dále do kopce až k  "Lago Serodoli di sopra" , u kterého se chvilku vyvalujeme a dáváme si něco menšího na zub. Pak odbočujeme na cestu 232 a dostáváme se až k  "Lago Lambin" , kde si na prosluněné travičce dáváme oběd a kratšího šlofíčka.

Poté začínáme sestupovat kolem jednoho menšího jezera dlouhou zarostlou cestičkou 269 až k nejníže položenému "Lago di Nambino" , které se tak trochu podobá Máchovu jezeru. Všude kolem něj se na dekách rozvalují Italové, v občerstvení se chladí pivko a všude pobíhají vřískající dětičky. Dlouho se zde nezdržujeme a po cestě 266 začínáme stoupat o 400 metrů výše až k našemu tábořišti.

Dostáváme se tam již kolem třetí hodiny a zbytek odpoledne se tedy věnujeme převážně odpočinku. Stavíme přehradu u výtoku z jezírka, čímž jeho hladinu zvedneme asi o 20 čísel a jeho vzhled o pár čísel zhoršíme. Sedíce kolem jezírka pak likvidijeme poslední zbytky laskomin, které ještě najdeme v batohu a večer po klasické odpolední bouřce likvidujeme i poslední zbytky šturmu, kterého už je skutečně pomálu.

• Flix v předtuše konce zájezdu začíná mít obavy, že by mu doktoři po návratu do Prahy rozbili ještě druhé koleno, když by viděli to první, a tak se rozhoduje léčit se celý den u stanů.
  • Míše dnes také není nejlépe, a tak jen pomalu vychází k prvnímu lakulu a pak se vrací zpátky. Nijak nespěchá, a tak zpět ke stanům doráží jen o hodinu dříve než ostatní.
  • Hálí s Věrou si u druhého lakulu vyhlídnou pěkný špičatý kopec (pravděpodobně "Cima di Val Gelata" ), ke kterému se sami vypravují. Až nahoru se ovšem nedostávají, neboť poslední špička je už prý těžší lezení.
18. 8. 2002 11:20:13: Brenta 2002 18. 8. 2002 11:55:37: Brenta 2002 18. 8. 2002 13:16:26: Brenta 2002 18. 8. 2002 14:08:33: Brenta 2002