Mallorca 2024

trekevropa

Den 2.

pátek 29. 3.

Valldemossa - Deià

Druhý den pokračujeme po GR221 dál. Máme v plánu přelézt přes kopec do Deiy, tam si dát něco k jídlu a na noc se usadit někde mezi Deiou a Sóllerem.

Výstup na kopec je příjemný, svítí sluníčko, ale jdeme v údolí pod stromy, takže není vedro. Cestou míjíme Refugi de son Moragues, která je ale zavřená a je přístupná pouze malá verandička s krbem, kde by mohli na kamenech přespat tak 4 lidi. Navíc v okolí nejsou žádné vhodné místa na postavení stanů, takže se pro přespání opravdu nehodí.

Ve výšce 850 metrů nad mořem se dostáváme nad stromy a jakmile vylezeme na hřeben, otevírají se nám výhledy na moře a západní pobřeží, ale také na Palma de Mallorca a moře za ním. S tím se ale také otevírá prostor pro silný vítr, který tady fouká a při některých nárazech máme problém udržet se na úzké cestičce.

Přecházíme Puig Gros a ES Caragolí (944 metrů nad mořem) a rychle sestupujeme k nejbližšímu útesu, abychom unikli prudkému větru. Klesání do Deiy je výrazně strmější než předchozí stoupání – na 2 kilometry vzdušnou čarou slezeme 700 metrů.

V Deie si ve tři odpoledne na terase dáváme jídlo. Původně jsme chtěli něco lehčího, ale v jedné restauraci nabízejí kompletní menu za 13 eur včetně předkrmu, hlavního jídla, dezertu a vína. Poté se s obtížemi valíme dál, naštěstí stále klesáme.

Kousek za Deiou se odpojujeme od GR221 a po silničce směřujeme k moři do místa Cala Deià. I když to tu není moc krásné a v restauraci je narváno, obejdeme se bez kávy a pokračujeme dál.

Následujeme neznačenou cestu nad útesy podél pobřeží. Je krásně schůdná a podél ní je spousta pěkných míst na spaní. K moři se však dá slézt spíše výjimečně. Na jednom z těchto míst (ze kterého se dá k moři dostat) se usazujeme na noc.

29. 3. 2024 10:27:33: Mallorca 2024 - Cesta z Valldemossy do Deiy 29. 3. 2024 10:41:29: Mallorca 2024 - Cesta z Valldemossy do Deiy 29. 3. 2024 13:12:26: Mallorca 2024 - Cesta z Valldemossy do Deiy 29. 3. 2024 16:52:29: Mallorca 2024 - Cesta z Deiy do Port de Sóller