Reunion 2017

trekafrika

Den 12.

pondělí 14. 8.

Odlet

Ráno dostáváme k snídani červstvou bagetu a přitom nám holčička předvádí kompletní sbírku svých hraček. Domlouváme si, že si tu necháme batohy do odpoledne a jdeme se ještě courat po městě.

K vidění toho tu nějak extra moc není. Chvilku se v centru snažíme sehnat rum, ale potraviny tady téměř neprodávaj (kromě restaurací a kaváren). Pak se stavíme v botanickém parku (kde je zavřené muzeum), v občerstvení si dáme kávu a cik cak ulicemi se k polednímu dostáváme do stejné restaurace, jako jsme byli včera.

Po obědě se couráme podél pobřeží, kde nás přepadne první přeháňka. Přes dortíček v kavárně se tedy vracíme zpět pro batohy a volným tempem jdeme přes asijské tržiště na autobusové nádraží (poi) (volná chůze se chvílemi mění v pomalý běh, když začne šíleně pršet). Za deště pak na autobusovém nádraží čekáme téměř hodinu, než přijede linka T jedoucí na letiště.

Na letišti nakonec proběhne vše bez problémů, i když nás trochu zarazí, když po nás při odbavení chtějí letenku. Když odpovíme, že letenku máme přeci elektronickou, s úsměvem odpoví, že to vědí a jestli jim jí tedy můžeme dát. Po chvíli hledání v kapsách naleznu značně zmuchlaný papír, kde jsem si vytiskl itinerář letů a zapomněl je při příletu vyhodit. Nicméně s tímto zmuchlaným cárem jsou již spokojeni a na jeho základě nám dají letenky.

V Duty free shopu se nám konečně povede koupit místní rum (takže 4 lahve pak taháme v příručním batůžku přes všechny další scannery). V půl šesté odlétáme z Reunionu za dosti nevlídného počasí, takže žádné krásné výhledy na ostrov už nevidíme.

Na Mauriciu naopak vidíme téměř celý ostrov, ale tady hory nejsou příliš zajímavé (nebo spíš obecně příliš nejsou). Opět musíme vyplnit příletový formulář a pak už jen 4 hodiny čekáme na další letadlo.

• Autobusy na Reunionu se nijak neliší od zbytku světa ve snaze oškubat turisty, co to jde. Na autobusovém nádraží požádáme na pokladně o lístek na letiště a dostaneme standardní lístek za 2 €, na kterém je odpovídající cílová zastávka. Když ale přijede linka T, která jako jediná jezdí na letiště, řidič nás na lístek nepustí, neboť linka T má speciální tarif a lístek stojí 5 € (doplatit 3 € samozřejmě nelze, musíme si koupit nový a původní zahodit). K čemu je tedy lístek na letiště za 2 € když tam jiný autobus než T nejezdí nám není jasný. Reklamaci tohoto problému asi nikdy neobdrží, neboť málokdo si může dovolit neodjet na letiště a jít zpět k pokladně (linka T má intervaly asi 2 hodiny). V každém případě z autobusového nádraží na letiště je to asi 5 km, což ve 2 lidech za 14 € už by možná stačilo na taxi.
14. 8. 2017 9:00:54: Reunion 2017 - Saint-Denis 14. 8. 2017 11:00:35: Reunion 2017 - Saint-Denis, botanická zahrada 14. 8. 2017 11:26:20: Reunion 2017 - Saint-Denis 14. 8. 2017 14:13:55: Reunion 2017 - Saint-Denis