Kréta 2011

trekevropa

Den 1.

sobota 28. 5.

Odlet z Prahy, Heraklion, Chania

Ráno posíláme prcka s babičkou a dědou do Deštné a sami odjíždíme na letiště. Se Smartwingsama letíme z Prahy přímo na Krétu, takže po půl páté (i s hodinovým posunem času) přistáváme v Heraklionu. Zde se příliš dlouho nezdržujeme. Městský autobus nás z letiště odveze za pár minut do centra (lístek za € 1,5), tam ujdeme necelý kilometr na nábřeží, kde je autobusové nádraží. Dorazíme tam v 17:31 a vidíme, že autobus do Chanie odjíždí v 17:30 (a pak každou hodinu další). V pokladně nám ještě bez problémů prodají lístky (po € 13,5) a my stihneme v poklusu naskákat do busu. Bohužel si už nic nestihneme vyndat z batohů, takže v dobře klimatizovaném autobuse je pak v krátkym tričku drobet zima.

Cesta do Chanie trvá něco málo přes dvě a půl hodiny (tzn. stejně jako let z Prahy do Heraklionu) a chvilku po osmé jsme na místě. Ještě na nádraží si rovnou zjišťujeme, jak jezdí autobusy na jih do Hora Sfakion, kam chceme co nejdříve odjet. Výsledek je celkem pozitivní, autobus jezdí každý den v 8:30 a v 16:00. Projdeme skrz nevelké centrum do přístavu, který je místním turistickým centrem. Po ulicích se tu v tuto dobu prochází dost těžko. V zapadlých uličkách za přístavem se poohlížíme po nějakém hotýlku. Napřed zkoušíme dva slibné dle průvodce, ale ani do jednoho se nedostaneme. Hned vedle je ale další - hotel Nora, kde nás příjemně vypadající pán ubytuje (€ 40 za pokoj pro dva).

Dalším naším clem je sehnat plynovou bombu. Moc nadějí si v devět večer neděláme, ale aspoň sehnat info, kde by se dala koupit další den v neděli. Ptáme se pána v hotelu a on nám říká, že nějaké bomby mají v Minimarketu asi 50 m odsud, a že je otevřený do jedenácti. Nebereme to příliš vážně, ale do obchůdku nakoukneme. Dvě malé místnosti, jedna s potravinami a jedna se vším možným. A světe div se, mají tu dva druhy bomb a jedna je kompatibilní s Colemanem. Za € 4,75 si odnášíme půlkilovou bombu, díky čemuž můžeme hned zítra ráno odjet do hor.

Zajdeme ještě na večeři do jedné z restaurací v přístavu, kde kromě slušného jídla (za € 25) je dobrá zábava pozorovat místní, kteří sledují fotbal v televizi. Po večeři se mírnou zacházkou přes maják vracíme do hotelu a hurá na kutě.

• Na nádraží si lze vzít papír, na kterém je rozpis autobusů po celé Krétě na daný týden.
28. 5. 2011 15:47:20: Kréta 2011 - Pohled z letadla na řecké ostrovy 28. 5. 2011 17:24:49: Kréta 2011 - Heraklion - Pevnost Rocca al Mare 28. 5. 2011 21:16:03: Kréta 2011 - Chania - Starý přístav 28. 5. 2011 23:28:03: Kréta 2011 - Chania - Maják