Argentina 2005

trekautojižní amerika

Den 16.

pátek 9. 12.

Ráno nikam nespěcháme, vyvalujeme se na sluníčku u bazénu, koupeme se a pojídáme různé laskominy. Balíme teprve v jedenáct a jedem zpět. Tentokrát potokem projíždíme bez problémů, zato o něco dále se nám podaří píchnout. Vracíme se až do Malargüe, ale jenom projíždíme a pokračujeme na druhou stranu k jezeru ..., což je sedmdesátikilometrové jezero se slanou vodou umístěné ve strašné placce. Přijíždíme asi půl kilometru od jezera a zbytek docházíme. Na nijak krásném břehu si dáváme oběd a vracíme se zpět do auta. Přejíždíme k nedaleké neveliké sopce a podnikáme vskutku náročný, téměř dvacetiminutový výstup na vrchol. Odtud je vidět více jezera a více placky kolem něj. Kolem křouží jakýsi dravec - nejspíš sokol.

Po sestupu přejíždíme k nedaléké menší laguně a vydáváme se pozorovat plameňáky, kterých zde žije spousta. Dojdeme až na kraj laguny a na druhém konci vidíme pěknou skupinu plameňáků, akorát jsou dost daleko. Obcházet lagunu by bylo dosti složité, tak rozhodneme pro lov na plameňáky přímo vodou. Prvních pár chvil to jde celkem bez problémů, vody je tu tak 20 cm a do bahna se boříme jen kus nad kotníky. Když ale přelezeme nějaké ostrůvky, bahna přibyde. Na lepších místech se boříme po lýtka, na horších do půli stehen. Od plameňáků jsme tak 50 m a prodírat se dál je velký problém. Navíc nás ptáci ignorují, i když se je snažíme vyplašit (nejhezčí jsou když vzlétají). Flix nakonec leze po čtyřech, takže se do bláta nepropadá a podoben chromé krávě dostává se asi na 20 m k plameňákům. Pak se mu je konečně podaří vyplašit. Vracíme se na břeh a dostáváme ze sebe bláto a pár pijavic. Pak sedáme do auta a jedem do Malargüe vysprchovat se. V domečku vykydáváme všechny věci z auta, abychom je mohli přebalit na cestu. Zíráme, co všechno se nám z auta povede vynosit. Večer vyrážíme na večeři a v restauraci se k nám připojuje Sandra - když se nedostala letadlem za námi, jela místo toho pod Aconcagvu. Navečeříme se a po jedenácté se vracíme do domečku, kde mezitím začal mejdan, na který se postupně sejde asi 15 lidí (většina z nich dorazí v půl druhé). Mejdan se protáhne asi do půl páté.

9. 12. 2005 8:49:01: Argentina 2005 - lázně u El Sosneada 9. 12. 2005 17:32:47: Argentina 2005 - lov na plameňáky