Kamčatka 2004

trekasie

Den 18.

sobota 21. 8.

Spíme skoro do deseti, čímž přijdeme o poslední sluníčko dneška. Zbytek dne už jsou nad náma mraky, ale neprší a je celkem teplo. Na výlet vyrážíme až před polednem. Tentokrát zůstává na chatě Jehlík.

Původní plán byl takový, že půjdeme po cestě na jih asi 10 km, abychom viděli sopky za Ključevskou (Tolbačík, Bezejmený). Je nám ale jasné, že díky mrakům stejně nic neuvidíme. Přesto se vypravujem po cestičce, která se asi po kilometru ztrácí v loukách. Jdeme dál a krajina působí jako irské pláně. Prolézáme sedlem mezi 2 menšími vulkány a lezem na jednu malou zelenou bouli vzdálenou 5 km vzdušnou čarou od Podkovy. Tam se rozhodujem, že dál už nepůjdem a vracíme se přibližně stejnou cestou zpět.

K chatě přicházíme kolem čtvrté a nacházíme Jehlíka ve společnosti pěti Rusů, kteří sem přijeli na Uralech (sajtkáry) dělat piknik. Jehlík má už upito značně vodky a je přejeden všeho možného. Ostatní se přidávají a přežírají se ruských zásob. Rusové dokonce nabízí, že nám mohou přivést potraviny z Ključe, ale odmítáme.

V pět hodin odjíždí, ale asi po hodině a půl přijíždějí 3 jiní a domlouvají se s námi, že tu s námi budou spát. Také říkají, že se jich tu sejde víc. Ilja se snaží mluvit anglicky - prý od střední školy neměl příležitost s nikým mluvit - a chová se velmi příjemně. Se slovy: "Eto mužskaja robota" bere Marušce z ruky sekeru a žene ji od sekání dříví. Do devíti večer se tu Rusů sjíždí kolem patnácti. Cpou nám vodku, pivo a lososy a jsou anadšení především naší fajfkou a tabákem. Maruška s Medvědem se se dvěma z nich vyrážejí projet na motorkách a podívat se po Flixovi s Petrem. Vrací se brzo zpátky s tím, že na ně narazili už kousek od chaty.

Kluci přichází v půl desáté značně zničení, ale vylezli až nahoru. Rusové začínají mít hodně upito, někteří z nich jsou až příliš přítulní. Od Medvěda si jeden půjčuje čelovku, která pak "někam" zmizí. Kolem půlnoci chceme jít spát, ale nejde to. Rusové neustále chodí kolem, cvakají zapalovči, snažíce si posvítit, hrozně topí v kamnech, chtějí se s každým napít a vůbec dělají bordel. Navíc si do toho každou chvíli pustí magneťák.

• Ilja: "I'm a very good cooker."
21. 8. 2004 4:09:48: 21. 8. 2004 9:29:13: OLYMPUS DIGITAL CAMERA         21. 8. 2004 9:51:58: 0:00:00: