Albánie 2018

Černá Hora a Albánie - Národní park Prokletije

trekevropa

Den 8.

pátek 24. 8.

Budva

Vstáváme už po páté hodině, abychom se včas překulili na autobusovou zastávku. V 5:45 skutečně přijíždí autobus, resp. tranzit, do kterého se všichni čekající nemohou vejít. Pán v hotelu nás včera upozorňoval, že z Gusinje do Plavu jezdí jen malý bus a tam se teprve přesedá na velký. Ale že nemusíme mít strach, že když se všichni nevejdou, tak to zařídí. Méďa s Karlem a Jehlíkem zůstávají tedy na autobusáku a doufají, že to zařídí. To nakonec udělají a přijíždí ještě jeden tranzit, nicméně řidič velkého autobusu v Plavu vypadá, že čekání na druhý psychicky neunese a neustále s autobusem poskakuje dopředu. Vše ale nakonec klapne a my se po 4,5 hodinách cesty dostáváme zpět do Podgorici.

U autobusového nádraží (poi) si zajdeme na snídaňo-oběd a pak se rozloučíme - Jehlík, Méďa a Karel jdou do města a za 3 hodiny jim letí letadlo. My sedáme na další autobus, který nás za 1,5 hodiny vysazuje v Budvě. Tady si nejprve v kavárně na autobusovém nádraží dáváme kávičku. Kavárna je to vskutku zajímavá, především tím, že je kombinovaná s minizoo, takže při popíjení kávy můžeme pozorovat bílého páva, černou labuť, králíky, želvy či vodotrysky. V půl třetí se zvedáme a jdeme 2 km přes město k hotelu Avala, vedle kterého máme přes AirBnB objednané ubytování (poi).

Ubytování je velmi příjemné, byteček je sice malinkatý, ale je v něm vše potřebné. Kultivujeme se a vyrážíme do krás přístavního města.

Projdeme nejprve staré město s pidiuličkami, pak se zajdeme vykoupat na zcela přeplněnou pláž a k večeru se usazujeme v restauraci přímo na pobřeží (jedná se zřejmě o restauraci pro vysloužilé kapitány, neboť obsluhu to tvoří výhradně starší pánové v kapitánském obleku). Celý den zakončíme vínečkem na zahrádce před bytem.

24. 8. 2018 13:39:36: Albánie 2018 - Budva - Restaurace na autobusovém nádraží 24. 8. 2018 15:33:46: Albánie 2018 - Budva, staré město 24. 8. 2018 15:50:35: Albánie 2018 - Jezera Jezerces 24. 8. 2018 15:38:38: Albánie 2018 - Budva, staré město 24. 8. 2018 16:34:22: Albánie 2018 - Budva