Korsika 2024

dětiautoevropa

Den 9.

neděle 11. 8.

Severní pobřeží

Corte

Ráno vyklízíme byt, dáváme věci do auta a chceme si zajít na palačinky ke snídani. Bohužel v baru, kde je včera inzerovali, je dnes již nemají. Odjíždíme tedy do půl hodiny vzdáleného Corte, kde by mělo být dost turistických kavárniček. Než zaparkujeme a dojdeme do centra, je už po 11. hodině, a v kavárně, kde mají palačinky na jídelním lístku, nám řeknou, že snídaně už nedělají. Vzdáváme to, koupíme si v samoobsluze koblihy a džus a snídáme na lavičce. Pak ještě obejdeme citadelu a vracíme se k autu.

Pláž Losary

Teploměr v autě ukazuje 38 stupňů, ujíždíme na sever, kde u pobřeží je přeci jen asi o 5 stupňů méně a kde se dá vlézt do moře. Zastavujeme u pláže Losary. Písečné parkoviště je přeplněné auty, od něj vede úzká cestička mezi ploty na pobřeží. Písečná pláž, která sahá od nevidím do nevidím, je obležená lidmi a není na ní ani kousek stínu, jen rozpálený písek. Na chviličku se ponoříme do vody a rychle se vracíme zpět do auta.

Plage du rocher

Po 20 minutách jízdy opustíme hlavní silnici a po cestě, která má víc děr než asfaltu, dojíždíme na Pláž kamenů. Z kamenitého pobřeží se dá vlézt do moře a podél pobřeží je spousta kamenných ostrůvků. Stínu tu také moc není, ale na obloze jsou roztrhané mraky, takže sluníčko je celkem snesitelné. Povalujeme se tu a plaveme mezi skalisky asi 2 hodiny.

Calvi

Do Calvi přijíždíme po páté hodině. Máme tu rezervovaný hotel, který má tři hlavní výhody: je téměř v centru, má klimatizaci a má vlastní bazén. Nastěhujeme se do pokoje, chvíli si poležíme v příjemných 24 stupních a pak se jdeme válet k bazénu. V osm večer bazén zavírají, takže se přesuneme pár set metrů do centra a v luxusní restauraci si dáme večeři (standardně francouzskou, takže zabere přes dvě hodiny). Cestou na večeři si ještě uděláme krátkou zacházku 50 metrů za hotel na vyhlídku, odkud je vidět poloostrov starého města v zapadajícím slunci.

11. 8. 2024 11:37:54: Korsika 2024 - Corte 11. 8. 2024 15:06:35: Korsika 2024 - Plage du rocher 11. 8. 2024 19:17:26: Korsika 2024 - Calvi 11. 8. 2024 19:51:58: Korsika 2024 - Calvi