Korsika 2024

dětiautoevropa

Den 5.

středa 7. 8.

Lac de Goria, Bergeries de Vaccaghia

Lac de Goria

Ráno vstáváme těsně po sedmé, přesto už kolem jezera chodí několik skupinek. Sbalíme stany a teprve poté si děláme snídani.

Od jezera jdeme asi hodinu po proudu potoka k Bergeries de Vaccaghia.Tam se domlouváme, že zde zůstaneme na další noc, platíme 30 € a mezi šutry a kravinci hledáme místo pro stany. Nakonec najdeme celkem slušné místo, ve stanech necháme většinu věcí a vyrážíme na výlet nalehko.

Cesta k jezeru Goria měří asi 4 km a převýšení je 300 m. Zpočátku je mírnější, ale na konci se leze prudce po skále. Jelikož se jedná o trasu mimo GR20, za celou dobu potkáme jen jednu rodinu s oslem (která k jezeru nedojde) a jednu vracející se skupinu, jinak jsme tu sami. Od poloviny cesty vede trasa podél potoka odtékajícího z jezera, takže se můžeme v tůňkách chladit (stínu tu moc není).

Na rozdíl od Lac de Nino má toto jezero kamenité břehy a je hluboké, takže je parádní na plavání. peme a rozhodujeme se vydat ještě o kus výše. 300 metrů nad jezerem se nachází Brèche de Goria, sedlo, nebo spíše průrva ve skále, kterou vede cesta k jezeru Melo. Stoupání nejprve vede po kamenných terasách poměrně prudce vzhůru, poté pokračuje ještě prudším suťovým žlebem, a poslední úsek je spíše lezení přímo do průrvy. Z druhé strany je skála ještě prudší a vůbec netušíme, jak by se po ní mělo lézt. Cesta na vrchol kopce nad průrvou také působí neschůdně, takže to zde otáčíme a vracíme se k jezeru. Cesta nahoru a dolů nám trvala něco přes hodinu.

Zpět od jezera jdeme stejnou cestou, jen výrazně rychleji.

Bergeries de Vaccaghia

V kempu se mezitím objevilo už spousta lidí a i vedle našich stanů stojí další tři. Dřez na mytí slouží spíše k praní triček, a prádlo je rozvěšené všude kolem. Uvaříme si kafe a večeři a přitom pozorujeme kopce naproti, osvícené zapadajícím sluncem. Po deváté si jdeme sednout ke stolům vedle bergerie, koupíme si víno a limonádu a hrajeme karty. Za půl hodiny nás však vyhodí s tím, že zavírají. (Zkoušíme pánovi vysvětlit, že světlo nepotřebujeme a že nás může nechat na verandě, která se nijak nezavírá, ale není to nic platné. Jen stále opakuje, že zavírá, a čeká, až odejdeme.)

7. 8. 2024 7:25:45: Korsika 2024 - Jezero Nino 7. 8. 2024 13:51:58: Korsika 2024 - Jezero Goria 7. 8. 2024 14:44:04: Korsika 2024 - Jezero Goria 7. 8. 2024 19:40:25: Korsika 2024 - Bergeries de Vaccaghi