Kamčatka 2004

trekasie

Den 11.

sobota 14. 8.

Ráno vyrážíme v deset za polojasné oblohy, ale mraky brzy zmizí a je krásné sluníčko jako včera. Ještě jednou se koukáme na vodopád, a pak se vydáváme přes menší hřeben do údolí řeky, která nás má zavést až do Naličeva. Je to asi 15 km po pěkné, mírně klesající cestičce a cesta rychle ubíhá. Hned na začátku potkáváme jeden sirný pramen s horkou vodou a o kousek dále se studenou, nad kterým je postaven zánovní domeček. Cestou ještě překračujeme dva pěkné klenuté mostky a zdržujeme se na jedné loučce, kde roste zimolez (takové větší borůvky).

U křižovatky s cestou na Pinačevo potkáváme skupinu Čechů, se kterou jsme se bavili už v Petropavlovsku. Vyměňujem si několik informací a pak už se vydáváme do Naličeva, kam dorážíme asi v půl třetí. Hned u prvního baráčku potkáváme 2 němce, co s námi lezli na Mutnovskou a nyní se chystají po cestě, kterou my jsme přišli.

Naličevo je skupina nových baráčků (chatiček) postavených díky grantu Evropské unie a vzniká tu tak pěkné turistické centrum. Procházíme skrz a míříme k jezírkům asi kilometr za vesničkou. Od nejbližšího akorát odchází skupina Rusů, a tak se tam sami rozvalujeme. Jsou to dvě tůňky na vtoku teplého pramene do studené říčky. Horní jezírko má 43°C a spodní něco přes 20, ale není příliš hluboké. Lezeme do nich a čvachtáme se, ale požitek značně kazí obrovská hovada, kterých je tu požehnaně. Navíc je pěkné vedro, takže si to neužijem tolik, jako kdybychom byli úplně promrzlí.

Naobědváme se tu a v půl páté vyrážíme zpět do vesničky, kde si chceme prohlédnou muzeum. Flix odchází k centrálnímu domečku, kde u "inspektora" ukazuje povolení a vrací se se slečnou, která nám muzeum otvírá. Uvnitř je spousta fotek, obrázků a textů, ale vrchol zajímavosti to zrovna není. Po prohlídce bereme batohy a odcházíme po cestě na Pinačevo. Je to asi 44 km a každých 5 km jsou značky. Jdem asi 3 hodiny (cestou potkáváme první medvědinec) a na 14 km těsně pod Pinačevským sedlem táboříme na krásné loučce nad potokem. Poprvé se nám podaří uvařit večeři ještě za světla.

• Jehlík s Filipem si na celé 4 dni neberou toaleťák, že prý doteď nemuseli nikde mimo byt, a tak to taky vydrží. Filip ho cestou do Naličeva začně urpoutně shánět, Jehlík zatím drží.
13. 8. 2004 23:35:18: OLYMPUS DIGITAL CAMERA         14. 8. 2004 3:15:13: 14. 8. 2004 4:08:06: